سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمایندگی شیائومی

شیائومی – xiaomi

مدت زمان طولانی ای نیست که شیائومی وارد بازار ایران شده است ولی در همین مدت کوتاه بخوبی جای خود را در بازار باز کرده و طرفداران بسیاری بدست آورده است.
شرکت شیائومی به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح گوشی هوشمند شناخته شد و در ابتدا با رشد سر سام آور خود بازار کشور مادرش یعنی چین را به کنترل محصولات خود در آورد و با گسترش در بازارهای کشور هایی مثل هند و مالزی پیشرفتش چند برابر شد.
قبلا تمرکز اصلی شیائومی بر ساخت گوشی های هوشمند با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالا بود ولی خلاقیت شیائومی انتها نداشت و وارد سایر بازار های کالای الکترونیک و گجت هوشمند شد ، محصولاتی مثل پاور بانک شیائومی ، تصفیه هوا شیائومی ، ترازو شیائومی ،تلویزیون شیائومی ، انواع هدفون ، هدست و هندزفری شیائومی ، اسپیکر شیائومی ، دوربین شیائومی ، دستبند سلامتی شیائومی ، لپ تاپ شیائومی ، تبلت شیائومی و … همگی طیف کالایی شیائومی را شامل شدند.
این کالا ها محصول شرکتی است که در سال 2010 به عنوان یک استارت آپ کوچک که ابتدا هدفش طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت و فروش آن از طریق اینترنت بود وارد بازار شده اند و با اینکه بسیار دیر وارد بازار شد ولی در عمل نشان داد در چرخه رقابت حرف های زیادی برای گفتن دارد.
نخستین گوشی شیائومی تقریبا همزمان با آیفون 4s وارد بازار شد و به طرز عجیبی فروش موفقی داشت و نشان داد همیشه اولین بودن شرط موفقیت نیست و برای موفق شدن دلایل دیگری لازم است.
شیائومی

دلیل موفقیت بزرگ شیائومی را در استراتژی هوشمندانه آن می توان دید ، شیائومی فقط و فقط به اینترنت تکیه کرد و برای تبلیغات و برند سازی خود از بستر شبکه های اجتماعی استفاده کرد ، مورد بعد پشتیبانی قوی و سریع شیائومی بود که با برنامه ریزی و پلن تجاری به روز سبب شد شیائومی بسیار سریع و دقیق در میان قشر جوان کشور چین پذیرفته شود و خریداری گردد.
کیفیت محصولات شیائومی نیز به قدری بالا است که آنرا اپل چین یا اپل 2 می شناسند. استراتژی بلند مدت شیائومی باعث شد در طی چند سال شیائومی در میان شرکتهای برتر جهان دیده شود و طی آماری سهم شیائومی از بازار گوشی های هوشمند جهان در حدود 5?8 درصد است و این عدد نشان دهنده این است که شیائومی در رتبه 5 جهان قرار دارد ، رتبه پنجم برای شرکتی که در طی پنج سال به آن رسیده است بسیار شگفت انگیز و جالب است.
در حال حاضر شیائومی حرف اول را در بازار گوشی های هوشمند چین می زند و خود را از برندهای با سابقه و سرسختی مثل هواوی و لنوو بالاتر کشیده است.
شیائومی همچنان در تلاش خواهد بود چرا کی در پی کمال است …